torsdag 18 juni 2015

80-talets bästa låtar plats 28

midsommarafton 1985 spenderar jag i London, det gör jag av en enda orsak, ryktet gör gällande att Sisters of Mercy ska göra sin avskedspelning på Royal Albert Hall, och ryktet gör även gällande att de ska spela väldigt länge och ha en del gäster. Tyvärr visade det sig att inget var som det ryktades om förutom att det var sista spelningen med den sättningen, de spelade exakt samma set som någon månad innan på Kolingsborg och alt som där hade varit häftiga effekter var nu ganska smått, inte ens ett förband hade de orkat fixat fram. runt mitten av 80-talet älskade jag verkligen Sisters of Mercy, allt från den mörka men ändå ganska melodiösa musiken till deras attityd och stil. har tyvärr sett dem lite för många gånger på senare år för att inse att många låtar dateras väldigt men på den andra plattan som är mer suggestiv, mer svulstig men fortfarande väldigt cool, på den tiden var Andrew Eldritch lika tuff som Matt Dillon var i Rumble Fish, finns låten Lucretia my Reflection som jag tycker är en riktig pärla. Peter Alzén Förövrigt är det precis 30 år sedan idag som jag såg denna konsert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar