söndag 1 december 2019

Det är den första dagen i den sista månaden i det sista året i detta årtionde. Det är dags att summera.
När jag för ett tag sedan skrev lite längre texter om mina musikaliska minnen var det en del som hörde av sig och tyckte jag borde fortsätta med det.
Idag skulle jag förvisso kunna skriva en massa om det senaste årtiondet men det blir för jobbigt och det ligger för nära.
Ibland har jag känt mig som "On top of the world" ibland har det varit lägre än en överkörd huggorm. men som i alla tider har jag haft musiken att lita på. som House of Love sjöng i slutet av 80-talet "The Beatles and the Stones Made it good to be alone" eller som en av vår tids genier Damon Albarn sjunger på en av de bästa låtarna på denna mix "When I'm lonely I press play", här är tiotalets hundra (ok jag sträckte ut det lite) bästa låtar
Peter Alzén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar