torsdag 30 maj 2013

Choppas big tunes

En musikstil som det skrivs alldeles för lite om är reggae, samtidigt är det svårt att leta reda på nya bra grejer då nästan inga tidningar skriver om det, Kingsize gör det och uppdaterar sin spotifylista hyggligt ofta, en kille som jag lärt känna på Twitter är Kalle och jag bjöd in honom för att göra en grym spotifylista med lite mindre kända men fortfarande grymma reggaegrejer. ... Jag heter Kalle Björk men är mer känd som Choppa i reggaekretsar. Jag kommer från Järvsö och är 23 år. Jag driver sedan 2008 soundet Wolverine Hi Fi och är således Hälsinglands första och enda selector. Vi har spelat skivor över hela sverige men även i Norge, Ryssland, Spanien och Frankrike. Jag är en reggaenörd av rang och har lyssnat på reggae och dancehall sedan jag var i 4-5 årsåldern genom kassetter jag fick av min bror och min far. Sedan 2001 har jag lyssnat ordentligt och samlat skivor. Jag lyssnar och spelar helst dancehall och digiroots från 80-90-talet även om jag gillar den mesta musiken som är reggaerelaterad. så har du ju vår soundcloud (Wolverine)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar