måndag 27 juli 2015

80-talets bästa låtar plats 3

texter som appliceras på mitt eget liv kan vara väldigt olika, tex så tycker jag Jonas Gardells böcker En Komikers uppväxt och Ett UFO gör entre passar väldigt bra in utan att jag för den skull är homosexuell, även Steven Patrick Morrissey skriver texter som känns som de skulle kunna vara en del av mitt liv. Givetvis är jag inte ensam om att ha den känslan, tror Morrissey har den påverkan på många. Det som var så fantastiskt bra med The Smiths var att det var inte bara framsidorna på singlarna som var fantastiska ibland kunde baksidan vara nästan ännu bättre. På Shoplifters of the world heter baksidan Half a Person. låten är ett av de där magiska låtar som the Smiths bara slarvade iväg, en text som är tom bättre än There's a Light that Never Goes Out. jag är knappast ensam om att sjunga med i orden som skulle kunna vara en del av mitt liv And if you have five seconds to spare Then I'll tell you the story of my life : Sixteen, clumsy and shy Peter Alzén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar