torsdag 23 juli 2015

80-talets bästa låtar plats 7

hösten 1988 är jag i London och hamnar på en skivsignering på Rough Trades affär i Covent Garden, det är Sonic Youth som ska släppa Daydream Nation, medan vi väntar och väntar på att de ska dyka upp så ber jag killen bakom disken rekommendera lite skivor, jag minns han plockade fram en hel del amerikanskt oljuds rock men jag har förträngt det mesta av det. Det jag däremot kommer ihåg är att han plockade fram Freak Scene och sa att om du gillar Sonic Youth kommer du älska detta, han visste verkligen hur rätt han skulle få. det är förmodligen den mest elektriska sjutummare jag äger, magiskt gitarrmangel men ändå en tydlig melodi och vilken text sen Sometimes I don't thrill you Sometimes I think I'll kill you Just don't let me fuck up will you 'cause when I need a friend it's still you What a mess Peter Alzén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar