lördag 16 juni 2012

Dagens låt 1999


1999 var ett riktigt skitår för musiken. Band som var populära hette Skunk Anansie, Slipknot, Travis och inte blev det bättre av att de största hitsen kom från Britney Spears och Red Hot Chili Peppers. Jag skulle leta efter något bra från 1999 och det enda album jag kom på attt jag fortfarande älskar från det året är Spearmints A Week away.

Istället blev jag rädd inspirerad av vädret utanför och gjorde klart en vårmix som jag började med för en månad sen. Lättpop, mjuksoul, lite laidback reggae kanske får oss igenom den trista lördag.



1. Saint Etienne – Nothing Can stop us

2. Eldkvarn – Gatan fram

3. The Kinks – Art Lover

4. Wilco – Say you miss me

5. Bitty Mclean – Walk away from love

6. Young Holt Unlimited – Soulful strut

7. Lou Courtney – What do you want me to do?

8. The Blow Monkeys – Digging your scene

9. Keni Burke – Risin’ to the top

10. Dawn – Look at

11. The Go-Betweens – Spring Rain

12. Bright Eyes – We are nowhere and it’s now

13. Reeperbahn – Det var längesen

14. Teenage Fanclub – When I still have thee

15. Big star – The Ballad of El Goodo

16. The Byrds – Goin’ back

17. Josh Rouse – Sweetie

18. Ronnie Lane – The Poacher

19. Frankie Valli & The Four Seasons – Soun Country

20. Sister Nancy – Bam Bam

21. Nancy Sinatra – Kinky Llove







Peter Alzén



Spearmint - Sweeping the nation

Springmix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar