tisdag 25 juni 2013

IC1's

När jag och min bror var i London i april så gjorde vi som vi alltid brukar göra, vi gick på konsert med band vi inte hade hört talas om, nu kan man vara lite säkrare på hur det ska låta genom att kolla in Londongigs på nätet. Annars kan man ju lita på spelställen som oftast levererar bra musik. Fredagskvällen tänkte vi se några band, framförallt Echo Tape lät lovande, på BarFly uppe i Camden men vi hamnade på en italiensk restaurang och när vi kom till spelstället hade bandet bara 3 låtar kvar. Killen i dörren sa åt oss att det blir fler band och en kvart senare var scenen röjd och en ny backline stod där, en ny backdrop hängdes upp, nu var det plötsligt en ny klubb. det första bandet ut var IC1's, de inte bara såg ut som typiska engelsmän som spelar i band , de lät så också. Som vanligt när man ser band i små lokaler, som är underhållande så blir effekten lite mer än 1+1 och ingen skillnad denna gång. häromveckan släppte bandet en ny sjutummare som jag köpte 2 ex av och jag ser på deras hemsida "If you go and see a new band, see IC1s, they’re brilliant and post-everything" - Alan McGee (Creation Records) "A proper, no messing about, rock and roll band" - Mark Beaumont (NME) "Highly exciting to watch and thought provoking to listen to –. A must see for anyone who wants a real rock and roll band with attitude and ability" - Gary Powell (The Libertines) "They're a little bit Libertines, a little bit Ramones - but they're certainly 100% London" - Pete Donaldson (XFM) så jag och min bror är inte ensamma om att tycka de var roliga att se. Peter Alzén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar